петък, 8 октомври 2010 г.

Декларация на КТ "Подкрепа" и на КНСБ Във връзка с недостойните интриги на министъра на финансите, поддържани от клакьорския хор на продажни икономисти...

Декларация на КТ "Подкрепа" и на КНСБ
Във връзка с недостойните интриги на министъра на финансите, поддържани от клакьорския хор на продажни икономисти и техните истерични реакции по повод готовността на министър-председателя г-н Бойко Борисов за минимално възстановяване размерите на осигурителните вноски в ДОО от 01.01. 2011 г., като ефективен инструмент за финансова стабилизация на системата, двете национално представителни конфедерации

З А Я В Я В А Т:

1. Задълбочена и решителна пенсионна реформа в България с наше участие беше законодателно въведена от началото на 2000 година. С новото законодателство бяха предприети нелеки мерки за финансова стабилизация на системата, за подготовката й да отговори на предстоящи демографски предизвикателства, както и за модернизирането и обогатяването й. Тази реформа получи недвусмислено положителната оценка от международните финансови институции (Световна банка и МВФ), от МОТ и др. Американската агенция за международно развитие (USAID), с чиято подкрепа реформата се осъществи казва: "...България може да бъде горда със система, която е една от най-модерните в Европа. Тя осигурява пулично и частно участие, насърчава индивидуалните права и се стреми да постигне диверсификация на риска за своите бъдещи пенсионери". А Световната банка нарича резултатите от тази реформа "много задоволителни". В своето съобщение от 2009 г. "Дългосрочна устойчивост на публичните финанси за възстановяваща се икономика" Европейската Комисия оценява, че България и още няколко държави членки "са извършили широкообхватни пенсионни реформи през изминалите години" и че в същите страни, според прогнозите "увеличението на свързаните със застаряването на населението разходи ще бъде далеч под средното за ЕС".
2. В изминалите 11 години драстично бяха повишени законовите изисквания за осигурителен стаж и възраст, като за мъжете стажът нарасна с 12 години, а за жените с 14. Пенсионната възраст се повиши съответно с 3 и 5 години, при това с доста стръмна стъпка от по половин година ежегодно. Българските работници и служители и техните организации вложиха цялата си воля, търпение и усилия, за да отговорят на новите тежки условия.
3. В същия период, три поредни правителства в двустранно съглашателство с бизнеса безусловно намалиха размерите на осигурителните вноски от 32% на 16%, въпреки категоричното несъгласие и протести на синдикатите. Така високите оценки за реформата и жертвите, понесени от хората бяха обезсмислени. Днес резултатите са налице 60 на сто от необходимите средства на ДОО се покриват от републиканския бюджет и всички осигурителни фондове са на дефицит. Най-големият дефицит е във фонд "Пенсии", въпреки че българите получават най-мизерните пенсии в цяла Европа.
Иззетите от осигурителната система средства и предоставени на бизнеса чрез намаленията на вноските, надминаха 13 млрд. лв. Но обещаните срещу това стотици хиляди нови работни места не се появиха, заетостта не нарасна скокообразно, сивата икономика обхваща устойчиво дял 35-40% 50-те процента, а по конкурентно способност българският бизнес е "само" на 53 място. Ето защо, да се твърди за пряка връзка или автоматизъм между повишение на вноската и нарастване на сивата икономика е почти абсурд. Увеличението от 3% натоварва бизнеса с 1,80 лв. на всеки 100 лв. заплата, но и работниците и служителите ще платят 1,20 лв., което, обаче те осъзнато приемат като едно необходимо зло .
Ако някой декларира, че когато данъците и вноските не му харесват няма да ги плаща, това е простичко казано публична заявка за закононарушение и кандидатура за съответните законови санкции.
4. Предложенията, предоставени на министър-председателя на РБ от двете конфедерации не са нищо друго, освен съвместно и със съгласие разработените през още през м. юли т.г. с национално представителните работодателски структури цели и срокове за постигането им. Те дословно съответстват на основните цели, изведени в Зелената книга на ЕК "За адекватни, устойчиви и сигурни европейски пенсионни системи".
На нервните реакции на либералите по повод възприетата от министър-председателя необходимост от известно възстановяване на осигурителните вноски, и на обвиненията, че подвеждаме Правителството и го тласкаме към ретроградни действия ще отговорим с няколко примера:
Мерки за повишаване на осигурителните вноски през 2009 и 2010 г. предприемат правителствата на Финландия от 20 на 20,5% , на Унгария от 29, 5 на 35,5%, на Румъния от 29 на 32% , на Литва от 23,7 на 25,7% , на Германия от 19,9 на 20,4%, а Великобритания и Кипър увеличават общата вноска за осигурителните си системи съответно с 1%, и с 0,5%.
По необходимите стаж и възраст за пенсия България е категорично в златната среда на Европа и е по-строга от държави като Латвия, Литва, Малта, Чехия.
В нито една от горепосочените държави, особено тези, които пристъпват към увеличение на осигурителни вноски правителствата не са обвинявани в ретроградно мислене.
5. КНСБ и КТ "Подкрепа" са доказано диалогични организации и коректни социални партньори. На масата на преговорите с национално представителните организации на работодателите ние винаги сме се стремили към взаимно приемливи компромиси и не рядко сме подкрепяли решения, единствено от интерес на бизнеса. Само преди броени месеци с наша подкрепа в списъка от анти-кризисни мерки на правителството бяха удовлетворени поредица от бизнес искания. Подкрепихме техните претенции и към данъчната политика за 2011 г. Ето защо приемаме като прибързана емоция техните обвинения в сепаратизъм и декларацията им за излизане от НСТС.
Българските синдикати и работодателите сме се убедили, че диалогът е важно завоевание на демократичното развитие и ефективен инструмент за нашето участие в управлението на страната. И ние и те във важни моменти сме показвали креативност и високоотговорно поведение. Убедени сме, че има възможност това да стане и сега и че няма да допуснем кресливостта на някои либерални самозванци да диктува нашето поведение и това на българското Правителство.

КТ "Подкрепа"

Декларация за поверителност


„Бисквитката“ DART на DoubleClick се използва от Google в рекламите, показвани в уебсайтовете показващите реклами от AdSense или участващите в одобрени от Google рекламни мрежи.
Когато гледате дадена реклама или кликнете върху нея, възможно е в браузъра Ви, да бъде поставена „бисквитка“.
Събраните данни от тези „бисквитки“ се използват за подпомагане на по-доброто показване и управление на рекламите в сайта или сайтовете на издателя, както и в цялата мрежа.
Доставчиците – трети страни, включително Google, използват „бисквитки“, за да показват реклами въз основа на предишните посещения на потребителите в уебсайта.
Използването на „бисквитката“ DART позволява на Google и нейните партньори да показват реклами на потребителите въз основа на посещенията им на Вашите и/или на други сайтове в интернет.
Потребителите могат да откажат използването на „бисквитката“ DART, като посетят страницата за отказване на рекламирането.


=
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс.

За контакти: yphalachev@gmail.com


Публикуваната в този сайт информация е за общообразователни цели, и не следва да служи за самостоятелно поставяне на диагноза и започване на самолечение.
Сайтът не носи отговорност при настъпили здравни неблагополучия вследствие на неправомерно използване на публикуваните тук информационни материали.

Follow by Email

П.А.*-политически анекдот.
Публикуваната в този сайт информация е за общообразователни цели, и не следва да служи за самостоятелно поставяне на диагноза и започване на самолечение. Сайтът не носи отговорност при настъпили здравни неблагополучия вследствие на неправомерно използване на публикуваните тук информационни материали.