сряда, 11 февруари 2015 г.

Китай ще строи плавателен канал Варна - Русе?


Три мащабни проекта са били предложени на посланика на Китай у нас за развитие на Североизточния регион-градеж на плавателен канал, който да свърже Черно море и река Дунав, изграждане на аутобан и железопътна линия, пише Maritime.bg. 
Всичко ново е забравено старо-била открита цялата документация от 1972 година, когато е извършено цялостно проектиране на канала. „За щастие проектът, разработен от 3000 проектанта, не е унищожен“, казва областният Пасев и добави, че по  градежът сигурно ще струва 3,6 млрд. лева.
Държавни гаранции за подобен градеж не могат да бъдат осигурени. „Подобен мащабен проект би имал значение не само за България, а за целия съюз“, добавя още Пасев.
  Според  Пасев предложеният проект се е харесал на китайската страна и към него има интерес, но предстои да се водят още разговори.
 Дано не е пушилка,като  катарската газ с кораби за България през Босфора?!
Авторите на идеята припомнят, че Китай започна строителството на новия плавателен канал в Никарагуа. Огромният инфраструктурен проект, който трябва да се конкурира с Панамския канал, е финансиран с 50 млрд. долара. 

 Истината е,че Панамския канал вече се задъхва и при сухи години водата в езерото Алахуела и езерото Гатун,които го захранват с вода не достига. Понякога се налага корабите да почакат ден-два до седмици,по технически причини или поради маловодие (от личен опит).
Около 197 млн. литра вода се използват при всяко тяхно преминаване през шлюзовете като двигателна сила.
 Дали Дунав след Русе се задъхва не знам,но знам реакцията на румънците каква ще бъде.
Транзитните такси,обаче допринасят с около 1 млрд. долара за националния бюджет на малка и бедна Панама. Водният път е толкова важен двигател на растежа, че цялата местна индустрия се изгражда около него. Пристанищната дейност, логистиката, обслужването на корабите - всичко това допринася за страната с население от 3,8 млн. души.
 Панамския канал елиминира необходимостта от изминаване на дългия и опасен път през Магелановия проток или нос Хорн. Кораб, отправил се от Ню Йорк за Сан Франциско през канала изминава 9 500 км, по-малко от половината от 22 500 km около нос Хорн или Магелановия пролив. Разстоянието което би се спестило през новия канал и през делтата на р,Дунав от Русе до Варна и Босфора  е несъизмеримо  с разстоянието и времето, което се печели през Панамския канал и всички сравнения в точно в този аспект ми изглеждат несериозни.
 Това не означава,че китайците не могат да открият бизнес интерес,най-малко в сериозно навлизане в сферата на европейския транспорт.
  Трябва да отбележа,че река Дунав е важен международен воден път. Той е определен от Европейския съюз за трансевропейски транспортен коридор № 7. Той минава през 10 страни, като водосборният басейн се разпростира и върху 7 други страни и е под контрола на Дунавската комисия.
След построяването в Германия на канала Майн-Дунав през 1992 г., реката става част от трансевропейския воден път от Ротердам до Черно море - 3 500 км,през Рейн. Обемът на транспортните превози по Дунав достига 100 милиона тона още през 1987 г.

ОПОРНИТЕ ТОЧКИ НА ГЕРБ И ФАКТИТЕ. ОТ КОГА ГЕРБ РЕШИХА,ЧЕ РУСИЯ НЕ Е ЗАПЛАХА ЗА БЪЛГАРИЯ?

Декларация за поверителност


„Бисквитката“ DART на DoubleClick се използва от Google в рекламите, показвани в уебсайтовете показващите реклами от AdSense или участващите в одобрени от Google рекламни мрежи.
Когато гледате дадена реклама или кликнете върху нея, възможно е в браузъра Ви, да бъде поставена „бисквитка“.
Събраните данни от тези „бисквитки“ се използват за подпомагане на по-доброто показване и управление на рекламите в сайта или сайтовете на издателя, както и в цялата мрежа.
Доставчиците – трети страни, включително Google, използват „бисквитки“, за да показват реклами въз основа на предишните посещения на потребителите в уебсайта.
Използването на „бисквитката“ DART позволява на Google и нейните партньори да показват реклами на потребителите въз основа на посещенията им на Вашите и/или на други сайтове в интернет.
Потребителите могат да откажат използването на „бисквитката“ DART, като посетят страницата за отказване на рекламирането.


=
Съдържанието на този сайт може да се използва при условията на Криейтив Комънс.

За контакти: yphalachev@gmail.com


Публикуваната в този сайт информация е за общообразователни цели, и не следва да служи за самостоятелно поставяне на диагноза и започване на самолечение.
Сайтът не носи отговорност при настъпили здравни неблагополучия вследствие на неправомерно използване на публикуваните тук информационни материали.

Follow by Email

П.А.*-политически анекдот.
Публикуваната в този сайт информация е за общообразователни цели, и не следва да служи за самостоятелно поставяне на диагноза и започване на самолечение. Сайтът не носи отговорност при настъпили здравни неблагополучия вследствие на неправомерно използване на публикуваните тук информационни материали.